levalivet.blogg.se

Ytterligare en cancerblogg om en 33-årig småbarnsmamma som inte vill något annat än att få bli gammal och grå med min man och två barn!

Sjuk igen.

Publicerad 2013-04-25 14:12:48 i Allmänt,

Fast sjuk är jag ju hela tiden. Åtminstone enligt sjukvården. Och Stora. "Mamma kan inte gå till jobbet för jag är sjuk i dag". Stora: "Har du fått fler bollar i magen mamma?"

Älskade unge, det finns ju sjuka och sjuka. Och nu är jag förkyld. Igen.

Känns sådär iom ny på jobbet och redan hemma för andra omgången, men å andra sidan vet de vem de anställde. Och sjukdomshistorik och nuvarande diagnos. Fasen så modigt företag om man frågar mig!

Får träffa barnen mer också, särskilt Lilla i dag.

Nu är maken på utvecklingssamtal för Stora, och sedan skickade jag ner honom att köpa mer garn på stan. Virkar mormorsränder-filtar till alla vänner som förökar sig som jag vet inte vad. Terapi i soffan på kvällarna. Som att pussla.

/ S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela