levalivet.blogg.se

Ytterligare en cancerblogg om en 33-årig småbarnsmamma som inte vill något annat än att få bli gammal och grå med min man och två barn!

Det här med planer.

Publicerad 2013-04-29 15:15:14 i Allmänt,

Jag är så dålig på att inte planera. Jag är så extremt usel på att bara försöka ta dagen som den kommer.
 
Stora har kalas på lördag. Hon fyller år nästa fredag. 1 juni flyttar vi. 
 
Det är de tre datumen jag gärna skulle ha bakom mig innan en eventuell lungoperation. Kalaset känns ju säkert, och faktiskt födelsedagen också. Och om jag får bestämma är det de viktigaste. Samtidigt får jag ont i magen av att tänka på att maken kanske måste packa ihop och flytta ett hushåll ensam med två barn medan jag ligger på sjukhus.
 
Helvetescancer.
 
Sprang ner på stan under lunchen i dag, och på vägen hem lyssnade jag på gladmusik och började planera hur inbjudningskorten till femårsfesten ska se ut. Men det skulle ju bara vara tre år kvar nu. Inte ett jävla återfall med omstart. 
 
Vädret är skit, jag är trött och har inget att göra på jobbet.
 
/ S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela